jordanie2021.reismee.nl

Amman

Gisteren hadden we een chauffeur geregeld die ons zou gaan rondrijden in Amman e.o. Wel zo efficiënt als je maar 1 dag hebt. We hadden heel enthousiast voorgesteld om om 9 uur te starten maar dat vond hij wat vroeg. Gelukkig maar, want wij vonden dat achteraf ook.

Om half 11 stond hij, een andere hij dan afgesproken weliswaar, voor de deur. Op naar de Citadel dwars door de chaos van Amman. Blij dat we de auto pas morgen ophalen want hier is het best een beetje hectisch. Het recht van de sterkste in combinatie met het recht van diegene die het minst waarde hecht aan een ongeschonden auto.

De Citadel was erg mooi en het uitzicht gaf een goed beeld van de grootte van de stad. De stad is ongeveer 8 x Amsterdam. Na een rondje Citadel op naar het Romeinse theater. Eigenlijk zijn dat wel de highlights van Amman dus door naar Salt net buiten Amman. Trek daar dan gerust een uur voor uit. Niet voor Salt maar voor de rit erheen. Zeker omdat onze chauffeur ons nog even binnenloodste bij een winkel, vast van een vriend. We hebben de verleiding weerstaan ondanks de thee, discount en 2 voor de prijs van 1 aanbiedingen. We hebben het imago van Nederland hoog gehouden. Kijken, kijken.....

Salt is een van de oudere stadjes met een kleine maar heerlijke chaotische souk. Leuk om doorheen te lopen en mocht je zo enthousiast zijn geworden en er ook heengaan, kijk dan of je misschien de zonnebril van Yvon ziet liggen.

Terug naar Amman voor het afscheid van onze chauffeur, zijn vrouw belde onderweg al waar hij bleef. Althans, ik verstond het niet maar de manier van praten sprak boekdelen.

Avondeten hadden we in Rainbowstreetvbedacht. Een van de hippere wijkjes met leuke horeca en vermoedelijk ook wijn. Die thee komt me mijn neus uit. Rainbowstreet is heel gezellig en...... kleurrijk ;-). Zou de straat zich aangepast hebben aan de naam of andersom?

Uiteindelijk in een supermooie binnentuin heerlijk gegeten en ze hadden zelfs wijn. Helaas was het geen geweldige wijn maar heb mijn principes maar even naast mij neergelegd. Het leven is te kort om slechte wijn te drinken heb ik hier maar even met een korreltje zout genomen.

Over zout gesproken.... morgen reizen we naar de dode zee.

Marian

Leuk om zo met jullie mee te reizen! Wij zitten momenteel in Andalusië, waar de wijn gelukkig wel goed is in overvloed beschikbaar is!

Berry

Mooi stukje weer, erg gelachen