jordanie2021.reismee.nl

Wadi Rum

Vandaag geen WiFi dus maar even mijn notities geschreven dan kan ik het morgen in Aqaba in mijn blog zetten.

Gisteren zijn we dus vanuit Petra naar Wadi Rum vertrokken. De woestijn waar onder andere scenes van Star Wars zijn opgenomen.

We moesten nog pinnen maar gingen ervan uit dat dit wel in Wadi Rum village kon. Dus niet, dus zonder cash aangekomen. Daar maken ze hier dus geen probleem van. 100 JD van iemand geleend en die kunnen we dan weer aan een neef of oom in Aqaba terugbetalen. Deze man heeft namelijk 29 broers en zussen dus je loopt er allicht een tegen het lijf in deze regio.

Wadi Rum village is een dorpje wat eruit ziet als een hele slechte achterbuurt in Amerika maar als je er even rondhangt merk je dat het er erg gemoedelijk aan toe gaat.

We waren wat vroeg en verbleven bij de organisator van de tours en hebben nog even bij hem thuis thee gedronken met zijn vrouw.

Om een uur of 3 zijn we met een pick-up de woestijn ingegaan om alvast een deel te verkennen. Verschrikkelijk mooi hier en onze gids vond het leuk om te klimmen en te fotograferen. Hij heeft meer dan 100 foto’s gemaakt want elke keer moest ik mijn camera inleveren en achter hem aan een rots op klimmen. Ik heb nog nooit zoveel foto’s van mezelf gehad.

De ene rots was makkelijker dan de andere met als het gevolg dat ik van Laurence (of Arabia) rock ben afgevallen. Gelukkig slechts wat schaafwonden maar erger was dat ik op de teen van mijn blootvoets lopende gids terechtkwam.... goed begin dus.

We zijn ook nog gaan sandboarden (dus snowboarden op zand). Erg leuk maar wat mij betreft eenmalig want een skilift hebben ze niet.

Onderweg hebben we thee gedronken, uiteraard zelf gemaakt op een houtvuurtje.

Aan het einde zijn we op een rots gaan zitten om de zon onder te zien gaan en toen was het tijd om naar ons kamp te gaan.

We hebben een klein primitief tentje en bij de grotere tent op een heuvel werd diner geserveerd. Weinig toeristen dus we waren als toerist in de minderheid.

Na het eten werd het kampvuur aangestoken, werd er muziek gemaakt en moest er gedanst worden. Iedereen ik een kring om het kampvuur klappen (Car, ik heb netjes op de maat meegeklapt) en als een soort estafette moest steeds iemand dansen om het kampvuur en het volgende slachtoffer aantikken. Ik heb mijn meest norse gezicht opgezet maar was toch een keer de sjaak.

Hoog tijd om de tent op te zoeken voor een tukkie, tussen 7 en 8 zou het ontbijt alweer klaarstaan (wat nou vakantie). Wij hadden bedacht om kwart over 7 op te staan maar dat was dus niet de bedoeling want om 5 over 7 werd er al vanaf de heuvel geschreeuwd en geklapt. Dan is 7 uur opeens wel 7 uur......

Nu hebben we ontbeten, gedoucht en zijn we even aan het relaxen tot onze gids ons komt oppikken voor een 6 uur durende tour waarna we ergens in de woestijn met een slaapzak in de buitenlucht gaan slapen.

We zijn weer terug in de bewoonde wereld. Later meer over onze belevenissen op dag 2 in de woestijn.

Reacties

Reacties

Mirjam

Geweldig.

Esther

Wat een geweldig avontuur.

Sandra

Ik kijk gewoon uit naar je verhalen zo leuk kan je vertellen ?

Wendy Bitter

Toen ik de titel van dit stukje las dacht ik nog werkelijk dat het over een drankje ging ?. Hoop dat ik niet de enige ben. Groetjes?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!