jordanie2021.reismee.nl

Beach, beats en burkini’s

Vanochtend de huurauto opgepikt en maar de dode zee gereden. Onderweg gestopt bij Mount Nebo om uit te kijken over de Westelijke Jordaanoever. Mount Nebo is de plek waar Mozes de stenen tafelen in ontvangst heeft genomen....geloof ik. Mijn bijbelkennis is wat weggezakt. Sorrydominee Zonneveld. Hij heeft zich gelukkig niet aangemeld voor de mailinglist.

Het verkeer is goed te doen en was vandaag nog eens extra rustig omdat het vandaag weekend is en de dag van het vrijdaggebed. Daar waar wij hebben geleerd om zoveel mogelijk rechts te rijden moet dat hier als een speer afleren. De rechterkant is namelijk vooral bedoeld om je auto te pas en te onpas stil te zetten. Maakt in principe niet uit of dit snelweg is of binnendoor weggetje. Ook kies je hier vooral de kortste route. Heb je gescheiden rijbanen met een betonnen middenscheiding en moet je naar links waar dat niet kan dan pak je niet de eerstvolgende mogelijkheid om een U turn te maken maar de mogelijkheid daarvoor en ga je gewoon een stukje spookrijden. Berry, echt wat voor jou, hier mag het kennelijk gewoon. Aangezien ik van mening ben dat je rekening moet houden met de gewoontes van het land ben ik er ook voor gegaan.

Zonder kleerscheuren aangekomen in ons resort. Omdat we wat vroeg waren eerst heerlijk geluncht en daarna ingecheckt. De vriendelijke dame heeft ons een upgrade gegeven dus we kijken uit over de zwembaden en de dode zee. We wisten niet hoe snel we onze oudste bikini aan moesten doen want de dode zee lonkte. En hoe leuk was dat. Heel apart om te drijven zonder te zinken. Ik voelde me zo’n gracieuze synchroonzwemster.... na het zien van de foto’s spatte die illusie snel uit elkaar. Daarna hebben we ons ingesmeerd met de helende modder en heerlijk ordinair een peuk genomen. Het moest toch even drogen. Afgespoeld en nog even gedreven en afkoelen in het zwembad. De dode zee is namelijk niet lekker koel en bovendien had ik ook wat dode zee in mijn mond gekregen dus ik wilde wel even spoelen. Vergeleken bij dode zee water is ons zee water bijna drinkwater.

De zwembad ervaring was heel bijzonder. Burkini’s waren zwaar in de meerderheid en op de achtergrond stond muziek te galmen die het meest deed denken aan een dancefestival. Wij dachten nog even dat we aan het verkeerde bad lagen en dat het bad waar de muziek vandaan kwam misschien wel was gevuld met bikini babes maar dat was ook niet het geval. Dan was het nog lastig geweest om te kiezen.... ben niet direct van de burkini maar de fase van bikini babe ook al een tijdje voorbij. Heb wel een groot voordeel ontdekt aan de burkini, je hoeft niet de hele tijd je buik in te houden.

Tijd om te douchen en haren te wassen en daarna te dineren. Maar eerst schoongewassen een cocktailtje en de zonsondergang bekijken. Diner kan ik kort over zijn..... ben je ooit bij de beren geweest? En dan ook nog eens de buffetvariant.

Daarna zijn we nog heel even naar het optreden in de pool bar gaan kijken maar naarmate de tijd vordert wordt de muziek slechter. Het soort muziek waarvan slangen gaan kronkelen. De buikdanseres overigens ook en ik moet toch eens gaan opzoeken waarom alle tafels gevuld zijn met dames die niet eens in bikini te water mogen maar en nu volledig ingepakt naast hun man zitten die alleen maar oog heeft voor deze dansende dame in haar niets verhullende outfit.

Beneden snel nog een fles wijn gescoord, sauvignon blanc, en nu op ons eigen terras de dag afsluiten. Wat de wijn betreft, daar zit vooruitgang in. Deze rook in ieder geval veelbelovend.

Morgen zakken we af langs de dode zee naar beneden naar Dana.

Mirjam

Echt super hoe jij schrijft. Ga er wat mee doen. Kan je er ook nog wel even bij doen.

Tamara

superleuk!!

Berry

Welkom bij de spookrijclub schat!