jordanie2021.reismee.nl

On the Road again

Vandaag een reisdagje want wat via de highway in een uur of 2 te doen is duurt via de oude handelsroute iets langer.....een uur of 4 langer bleek dus maar dat zal vast ook met mijn rijstijl te maken hebben. Hoe vaak kan je bij 2 richtingen de verkeerde keuze maken? Statistisch gezien 50% maar ik heb het gepresteerd een 100% score te halen.

De weg is wel adembenemend, hoge pieken, diepe dalen en veel haarspeldbochten. Ik had het wel wat onderschat. Bovenaan de Jordanese Grand Canyon een stop gehad bij een paar gezellige mannen waarvan er een sprekend op Johnny Depp in Pirates of the Caribbean leek.... met een beetje fantasie dan. Beiden spraken een klein beetje Nederlands omdat ze graag met een Nederlandse zouden willen trouwen. Voor het gemak zijn wij deze reis allebei getrouwd. Ik zou echt niet weten waar ik al die kamelen moet laten die ik voor Yvon kan krijgen.

Nadeel op deze weg en dat zal vast ook een beetje met de afgelopen periode te maken hebben, is dat er geen fatsoenlijk restaurant of wc te vinden is. Een half uur voor onze bestemming eindelijk iets gevonden en wat kan plassen toch lekker zijn.

Tegen 5 uur in Dana aangekomen, een soort middeleeuws geitendorp hoog in de bergen. Ik zit dit nu te typen terwijl ik naar een live concert van ezels en honden luister. De moskee stond in het voorprogramma. Het is hier enorm authentiek. Ken je die makelaars advertenties.....

Morgen ga ik hiken met een gids want Yvon ziet dat niet zitten. Helaas had ik net alles geregeld toen een jong stel uit Capelle (je komt ze ook overal tegen) wisten te melden dat zij zijn afgehaakt. Ik hoop maar dat ik de juiste keuze maak maar alles om de stoelgang op gang te krijgen.

De zon is hier net onder en het eten staat bijna klaar.

Tot nu toe bijna allemaal positieve ervaringen met betrekking tot de mensen hier, nog maar 1 x bespuugd (de auto dan) door een klein manneke dat voor de auto sprong om ons te doen stoppen maar hij kon ook niet weten dat ik uit Rotterdam kom(t) en dus niet stop en 1 middelvinger van Schapenhoeder. Denk dat hun ouders niet in de toeristische sector werken.

Kan iemand in de comments een tip geven hoe ik de Engelse spellingscontrole op mijn Ipad uitkrijg. Zou me veel tijd besparen:-)

Reacties

Reacties

Daniëlle

Hahaha heerlijk Daan en Yvon. Je schrijft voor mij heel beeldend geweldig. Net of ik erbij ben x

Es

Daan, Heb je hier iets aan?
Ze zijn als volgt uit te schakelen op een iPad met iOS 8 of hoger:
Tik op Instellingen.
Tik op Algemeen > Toetsenbord.
Sleep het schuifbalkje achter 'Controleer spelling' naar links om de functie uit te zetten. Het balkje kleurt dan grijs in plaats van groen.

Es

Super leuk om jullie zo te volgen. Hoe was het vandaag met de wijn?

Mirjam

Echt leuk elke keer een up date. En inderdaad je kan het je helemaal voorstellen.

Iris

Smullen deze blog :-))

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!